Pages

Tuesday, January 26, 2010

New timE Table

Hari ni aku pakai baju biru labu dgn seluar. kira sepasang la, selalunya hari isnin aku pakai jubah putih, serasi dgn warna aura hari isnin. Hari ni nak tukar selera sikit tapi tetap pakai tudung putih selendang biru. Time perhimpunan , alamak kena depan sekali la pulak. tak kisahlah. duduk kat sebelah Pn. Aiza bekas PK kokurikulum sekolah. 


Time masa ketiga dengar pengumuman"kepada semua guru2 sila ambil jaduan terkini dengan segera di bilik mesyuarat!" Alamak. berdebarnya aku, kelas apa pulak yg aku nak kena ajar ni, kena tingkatan tiga je? Tak ajar ke tingkatan 4? Kepala aku penuh teka teki. kalau dah tak ajar 4 aktif nampak gayanya tak dapat jumpa lagi ngan ex 3 amanah. sedihnya. satzahu hu hu!!! sedih, sedih, agaknya kalau depa tahu aku tak ajar kelas depa apa reaksi mereka ye??? musykil juga tu. 


Tengoklah nanti macamana. takkeruan jugak aku dibuatnya. Semasa rehat tingktan 4 & 5 Adam and Izzat datang jumpa aku.
"Ustazah! ustazah ajar kelas 4 Bakti kan? tanya Adam.
"A ah, saya ajar kelas tu, campur dengan kelas 4 bestari dan bersih bersama dengan Ustazah Munirah.  Kelas bestari kena bahagi dua la. 
"YYYESSS!!! seronok belajar ngan ustazah" Kata Adam
"Tu la ustazah, kita orang rindu sangat kat ustazah! sampuk Izzat.
Aku cuma senyum saja dengan gelagat ex 3 amanah yg dua org ni. Bila rapat macam ni la jadinya. Aku pun rindukan mereka semua. Semuanya nak balik  ke 3 amanah semula. Alahai. masa mana boleh putar balik. 


4 AKtif??? kat situ ramai ex 3 amanah. Camana aku nak bagitau mereka yer? ni dah rasa sebak dah ni. rasa macam nak menitis je airmata aku time pegi amik jadual tadi. entahlahhhh. Aku rindu....huah huah huah.


Apa pun aku tetap jadi guru kelas 3 amanah 2010. Tak berubah. Nampak gayanya mereka juga mula rapat dengan aku. 3 amanah 2009 jgn jelos yer. Adik2 awak semua tu. 


jadual baru akan bermula esok. masa aku mengajar bertambah lagi 4 masa jadi 24 masa. kira standard la tu. byk tingkatan 4. tingkatan 3 dua kelas je. 


sebelum waktu rehat tadi aku pergi ke kelas 4 adil jumpa dgn Yb Luqmanul hakim minta dia datang ke meja aku mabilkan majalah sekolah 2009. untuk dibahagikan kepada 3 amanah 2009. Riuh kelas 4 aktif bila aku panggil Luqmanul dgn panggilan YB. Dah terbiasa dgn nama tu. Yb Angguk je. 
Selepas waktu rehat Yb datang. Nasib baik kebetulan Izzat dgn Abdullah syafiq lalu, so aku minta tolong mereka menolong Yb mengangkat majalah sebab berat juga dengan bilangan 3o buah, nak menganngkat sorang, nayaaaa.


Aku sempat tulis autograph di beberapa buah majalah tu dibahagian belakang. yang lain aku tak sempat. Ada lah dalam tujuh buah kut. Buat kenangan utk mereka.


sebelum balik Yb dtg mengembalikan majalah yang tak dapat diberikan kepada 3 amanah2009. sebab mereka dah berlainan kelas. sebahagiannya terpisah. Ada yang  duduk kat kelas Bakti, bersih, amanah, adil, aktif ikut kursus yg mmereka pilih.


aku tengok muka YB selamba je. Tak ceria. Susah nak tengok muka dia ceria. Tak tahu apa yang brmain difikirannya. Anyway YB if u have anything u want to share with me, I'm here. U r a good boy. Suka menolong. I miss the time when we were togather last year. tahun ni nak sambung mengaji quran lagi ke tak? kalau nak sambung, bagitau je. sebab sy memang ada buka kelas mengaji QURAN bersama dengan ahli kelab tahfiz.


well, tammaaaatttt kisah utk hari ini. Sekadar sebagai kenangan. Antara aku dan mereka dan dia dan dia dan dia dan dia dan dia dan dia. ramainya dia.

No comments:

Post a Comment